HVOR, NÅR OG HVORDAN


 

Navy Race OCR er et løp som arrangeres i maritime omgivelser, på Karljohansvern i Horten. Løpet passer for alle som vil teste grensene sine, både på land, til vanns og i skogen. Løypa er åtte km lang, med 30 ulike hindre. Ikke la hindrene stoppe deg fra å delta, det vil være alternative øvelser man kan velge hvis hinderet er for vanskelig. Navy Race er gjennomførbart for alle!

 

Tidslinje.jpg

PÅMELDING

Jo tidligere du melder deg på, jo mindre koster det! The early bird gets the worm!
Husk!! Påmeldingen stenger fredag 03.08 kl 23.59. 

  • 499,- for de som melder seg på innen 15.oktober
  • 599,- for de som melder seg på innen  15.mars
  • 699,- for de som melder seg på mellom 15.mars og 03.august 

Om du ikke har fått plass kan du komme ned og satse på at det er en plass ledig til deg. Det er ikke mulig med etteranmelding, men evnt startnummer som ikke er hentet kl 10.10 blir lagt ut for salg. Lag som er påmeldt før påmeldingsfristen kan IKKE få med flere deltakere!!

 
kjv.jpg

OPPMØTESTED OG PARKERING

Oppmøte- /Puljetidene er klare, og de finner du her ->

Oppmøtested, start og mål er ved Hangar B på Karljohansvern - Nedre vei 32, 3183 Horten. 

Parkering er på HIP (Horten industripark), og åpner 08:00. Det vil være skiltet tydelig. Følg anvisning fra parkeringsvaktene på området. Det er ca fem minutters gange bort til startområdet/sekretarietet. Obs: Veiene stenges under selve arrangementet, så deltagere og publikum som skal forlate arrangementet tidlig anbefales å parkere på andre siden av kanalen, for å unngå å bli sperret inne.

 
BannerBilde_07.jpg

PRAKTISK INFO

Fasiliteter
Målgang, start, sekretariat og toaletter vil være godt merket inne på arenaen. Vannstasjon i startområder og etter 4 km.
Verdisaker:
Arrangøren er IKKE er ansvarlig for deltakernes eiendeler, men de som ønsker det, kan få oppbevare nøkler, lommebok og mobiltelefon, i en pose merket med startnummer, i en låst kasse i sekretariatet, på egen risiko. Posen utleveres mot startnummer.
Funksjonærer, Sikkerhet og livreddere
Funksjonærer vil ha t-shirts eller vester med Navy Race OCR logo på. Norsk Folkehjelp er på plass med personell. Det vil også stå livreddere på land, og dykkere i vannet ved hinderet KNM Narvik som sørger for sikkerheten holder øye med til svømmerne.

 

HENTING AV STARTNUMMER

Startnummer kan plukkes opp på selve løpsdagen, eller fredag 10.08 i tidsrommet 18:00-20:00, i sekretariatet ved Hangar B på Karljohansvern. Startnummer må hentes senest èn time før egen start på løpsdagen. Hvis du IKKE rekker det, må du gi oss beskjed via nettsiden vår. Alle deltakerne får egen startbrikke, så du får din tid, uansett om du stiller alene eller på et lag.

Vi bruker Racetracker sitt tidtakings-system.
 

 

NAVYRACE KIDS - OPPMØTETIDER

  • Oppmøte 08.45 for alle deltagere
  • Start 09.00 for 13-17 år
  • Start 09.15 for 8-12 år
  • Start 09.25 for 5-7 år
 

KLÆR OG UTSTYR

Du kan gjennomføre løpet i vanlig treningstøy, men det er verdt å tenke på at du skal mye opp og ned av vannet, og at det er fordelaktig å velge lette klær og fottøy som drenerer vann lett, slik at løpet ikke bli enda tyngre enn nødvendig. 

Det kan også være smart å kjøpe et par tynne gode hansker med god grepsoverlate for å beskytte hendene og få bedre grep på hinderne. (Feks Mechanix-hansker er et rimelig og godt alternativ, og kan kjøpes på flere butikker, derav XXL)

 
cory-gazaille-425907-unsplash.jpg

AFTER-PARTY

Fantastiske Lace Dancing i Storgata Horten har åpnet sine dører for Navy Race! Etter løpet samles alle løpere, frivillige og arrangører for mat, drikke, sosialisering og dans, og klapper hverandre på skuldra for vel gjennomført løp!

Lace har åpnet paviljongen og diskoteket eksklusivt for NavyRace frem til 23.30.
Etter dette åpner de for resten av byen med sitt sommer-konsept og DJ Rasta er booket til den datoen.

Velkommen til After-Party for NavyRace!!!

 
Capture.JPG

Navyrace Reglement

  1. Alle deltakere på Navy race forplikter seg til å sette seg inn i reglementet, og følge det.
  2. All deltakelse er på egen risiko. Navy race som arrangør frasier seg alt ansvar for deltaker og dennes utstyr. Deltakerne bør ha forsikring som dekker dette.
  3. Løypa vil være tydelig merket, og det vil være funksjonærer som veileder gjennom hele løypa. Følg anvisninger fra disse. Funksjonærene har t-skjorter som viser tydelig at de er våre representanter.
  4. Påmeldingen er bindende, dvs at vi ikke betaler tilbake påmeldingsavgiften hvis du ikke kan delta. Arrangørene kan foreta endringer som de anser som nødvendig, men vil informere om dette via nettside/Facebookside. Ved en eventuell avlysning av løpet, vil kun påmeldingsavgiften refunderes.
  5. Vi har eget Navy race for kids, men åpner for deltakere under 18 år i det ordinære løpet. Dette skjer da etter søknad til arrangøren, og foresatte må selv ta ansvar for deltakeren.  Kontakt oss via nettsiden i god tid før arrangementet.
  6. Navy race er et arrangement for alle. Vi forventer god sportsånd, ser du en deltaker som trenger hjelp, så hjelp! 
  7. Navy race-deltakere som er påvirket av alkohol, eller andre ulovlige midler, vil bli diskvalifisert.